Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 21.04.2018, 16:50

Зіньківський НВК

Меню сайту
Корисні посилання
  • МОН молоді та спорту
  • ВРЦОЯО
  • Віньковецький РМК
  • Відділ освіти Віньковецької РДА
  • Дистанційне навчання
  • УЦОЯО
  • Острів знань
  • Обдаровані діти
  • Вісник ХОІППО
  • Центр навчальної та методичної літератури
  • Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 159
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Розвиток пам'яті

    Пам’ятайте! Хороша пам’ять – це шлях до успіху

    у вашому діловому чи професійному житті. 

    Здатність запам’ятовувати людей і факти є цінним

    надбанням,надійним засобом досягти успіху. 

    (Гаррі Лорейн)

     Правила ефективного запам’ятовування

    1. Заучуй з бажанням знати і пам’ятати.
    2. Став за мету запам’ятати надовго.
    3. Користуйся смисловими опорами, смисловими групуваннями – хто добре обґрунтовує, той добре запам’ятовує.
    4. Починай повторювати до того, як тема почала забуватись.
    5. Заучуй і повторюй невеликими шматками.
    6. Краще вчити по 1 годині 7 днів, ніж 7 годин поспіль в 1 день.
    7. Після математики вчи історію, після фізики – літературу, пам’ять любить контраст.
    8. Коли вчиш – записуй, малюй схеми, графіки, зображуй карикатури, порівнюй із тим, що знав раніше – дій!
    9. Не вчи віршів стовпчиками. Короткі заучуй одразу, довгі - розбивай на шматки. 
    10. Коли закриваєш книжку, чимшвидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити зміст. Якщо щось забув, не підглядай, а спробуй пригадати.
    11. Якщо отримав завдання у вівторок, а потрібно відповідати в п’ятницю, не чекай, коли буде четвер: вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.

    Зрідка використовуй мнемотехніку – штучні прийоми, що полегшують запам’ятовування. Кольорів спектру, наприклад, допоможе не забути фраза: „Чепурний пузатий жук з’їв барвистий свіжий фрукт”.

    Розвиток пам’яті

    1. Треба чітко визначити мету, завдання запам’ятовування (чітке формулювання того, що і як треба запам’ятати).
    2. Слід сформувати мотиви до запам’ятовування, набування знань, почуття відповідальності. Якщо людина належним чином не вболіває за справу, невідповідально ставиться до запам’ятовування, то вона швидко забуває.
    3. Необхідною умовою запам’ятовування є розуміння матеріалу, утворення смислових зв’язків, якщо вони недостатні. Неясний матеріал, як правило, не викликає інтересу й запам’ятовується гірше, ніж систематизований, зрозумілий. Варто зробити матеріал прозорим і привабливим. Наприклад, щоб запам’ятати номер телефону, кодуйте цифрові значення, групуйте цифри з відомих дат, схожих номерів і складайте смисловий вираз. Кожна людина виробляє власні прийоми аналізу й асоціювання матеріалу для запам’ятовування.
    4. Важливою умовою ефективного запам’ятовування є сприятливий психічний стан для засвоєння нового матеріалу. Погано сприймає матеріал людина втомлена, роздратована, пригнічена.
    5. Для кращого запам’ятовування і тривалого збереження повторюйте матеріал при заучуванні. Правильна організація повторень вимагає дотримування низки умов, зокрема розподілу їх у часі. Перші повторення мають бути інтенсивнішими, оскільки забування матеріалу на початку відбувається швидше, а пізніше темп можна уповільнити. Не варто повторювати надто часто, багато разів поспіль, оскільки це викликає гальмування й ускладнює утворення нервових зв’язків. Для успішного повторення матеріалу треба урізноманітнити інформацію, активізувати пізнавальну діяльність особистості.
    6. Краще вчити по одній годині 7 днів, ніж 7 годин поспіль в один день.

     Вправи, що зміцнюють спостережливість і пам’ять.

    1. Уважно подивіться на знайомий предмет, потім, заплющивши очі, образно уявіть його собі в подробицях. Розплющивши очі, ще раз погляньте на нього і зазначте, які деталі ви пропустили.
    2. Вивчений предмет спробуйте намалювати з пам’яті. Потім з’ясуйте, що забули намалювати.
    3. Опишіть із пам’яті риси добре знайомої людини. Спостерігаючи за цією людиною під час зустрічі, уточніть непомічені вами риси її обличчя.
    4. Подивіться на 7-15 дрібних предметів, а потім опишіть їх.
    5. Спробуйте добре роздивитися предмет у падінні. Потім опишіть його якомога точніше.
    6. Огляньте кімнату, запам’ятайте, що в ній стоїть. Потім заплющте очі й уявіть образ побаченого в подробицях.
    7. Задайте голос та інтонацію фрази знайомої вам людини й спробуйте із заплющеними очима уявно знову почути її. Потім повторіть фразу вголос, а під час зустрічі з цією людиною порівняйте „оригінал” з імітацією. 

          Ці вправи розвивають пам’ять: образи об’єкта спостереження швидко запам’ятовуються і тривалий час зберігаються, водночас удосконалюється здатність уявляти, аналізувати об’єкт із пам’яті без особливих зусиль волі.

    Тренування пам’яті

          Підбір вправ для тренування пам’яті залежить від індивідуальних особливостей, проте є і загальні положення, які варто враховувати кожному.

    Пам'ять можна розвивати, безперечно виконуючи три правила:

    1. Праця.
    2. Наполегливість.
    3. Регулярність.

    Не варто скаржитися на свою пам’ять. Ви знаєте тисячі слів рідної мови, знаєте купу найрізноманітніших фактів, зокрема, біографії цікавих для вас людей. До того ж, у вас хороший слух і нормальний зір. І якщо у вас, здорової людини, якісь негаразди з пам’яттю, то можете нарікати лише на себе.

        Завжди прагніть зберегти віру в успіх. Негативні емоції – ворог пам’яті. Якщо ви схвильовані або налякані, то спершу заспокойтесь, і тільки після цього беріться за справу.

        Проявіть волю і доведіть справу до кінця. Ми нічого вам не можемо порадити у випадку хронічних лінощів.

         Хороша пам’ять – це хороше здоров’я. Чергуйте працю і відпочинок, розумову і фізичну роботу.

          Тренуючи пам’ять, потрібно щоденно виділяти для цього хоча б півгодини. Слід не забувати про те, що протягом дня пам’ять працює нерівномірно. Найефективніше запам’ятовування – між 8 і 12 годинами дня та 17 і 19 вечора.

          Добре активізує пам’ять чай, шоколад, сирі яйця, а от куріння знижує продуктивність запам’ятовування на 5%.

    Корисні поради

    ·        Усе, що хочеш пам’ятати – уявляй! (Не уявляю – не пам’ятаю!)

    ·        Май на увазі: усе, що побачив, відчув, почув, - уже запам’яталось.

    ·        Легко пригадується тільки те, що уявив.

    ·        Не думай словами – думай образами.

    ·        Не картай себе за невдачі, а роби з них висновки.

    ·        Не заучуй уроків, а уявляй що-небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.

    ·        Не заучуй вірші куплетами, а тільки цілком.

    ·        Не бійся забути, якщо уявив.

    ·        Не повторюй того, що вивчаєш, понад 4-5 разів поспіль, краще зроби це за 1 – 3 години.

    Пошук
    Форма входу
    Календар
    «  Квітень 2018  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30
    Новини РМК
    Архів записів

    Copyright MyCorp © 2018
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz