Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 24.09.2017, 22:42

Зіньківський НВК

Меню сайту
Корисні посилання
  • МОН молоді та спорту
  • ВРЦОЯО
  • Віньковецький РМК
  • Відділ освіти Віньковецької РДА
  • Дистанційне навчання
  • УЦОЯО
  • Острів знань
  • Обдаровані діти
  • Вісник ХОІППО
  • Центр навчальної та методичної літератури
  • Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 155
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичні рекомендації

    Гуманна педагогіка як спосіб творення майбутнього

    Стан фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я є інтегральним показником суспільного розвитку держави, могутнім чинником впливу на формування демократії в цілому.

    21 вересня відбулися обласні читання з Гуманної педагогіки «Полюбіть майбутнє – крила виростуть!» Метою цих читань було розкриття і усвідомлення духовних сенсів гуманної педагогіки. Майбутнє – це створення такого простору, в якому живуть нові сенси. Основні поняття цієї педагогіки: Учитель, Учень, Школа, Виховання, Освіта, Урок, Дитина, Турбота,Духовність, Гуманність, - мають духовну природу, - і в  цьому їх новизна.

    Наше завдання - усвідомити духовні сенси та застосувати їх у щоденному учительському житті, що й буде привнесенням майбутнього в сьогодення.

    «Живе той, хто поспішає перетягти Майбутнє в сьогодення, не- затримуючись у Минулому» (Шалва Амонашвілі).

    Проблеми сучасної школи очевидні. Лише 6% закінчують школу здоровими. Незважаючи на величезну кількість предметів, яку вивчають учні, знання при цьому не стають міцнішими, а діти - успішнішими і конкурентоздатними.

    Втрачено духовні орієнтири. Прагнення матеріального та тягарі минулого не дають іти до духовного майбутнього. Крім того, ми постійно створюємо самі собі проблеми, щоб потім героїчно їх вирішувати.

    Проблема здоров’я, зокрема психічного, сьогодні посідає одне із перших місць , а як відомо, саме психічне здоров’я є запорукою майбутнього людини, бо наявність його забезпечує гармонію з навколишнім світом, а також адекватну ефективну професійну діяльність.

       Гуманна педагогіка працює над тим, щоби вплив пізнавальних процесів носив позитивний характер. Не можна виховувати  на негативі. Дитина повинна усвідомити, що невдачі - тимчасові, проблеми обов’язково вирішаться, тільки над цим потрібно працювати. Це рух вперед, це перспектива стати успішним.

      Працюючи в технології гуманної педагогіки, вчитель повинен уникати патогенного мислення (заздрість, образа, сором, невдача), негативних емоцій та станів, пасивності та ліні, озвучення думки без контролю. Принцип: «Всі люди роблять мене щасливими в житті: одні - присутністю, інші – відсутністю», «Посміхнись і скажи, що ти щасливий».

      Вчитель майбутнього має бути, насамперед, вихователем. Впродовж останніх десятиліть навчання було головним, а має бути навпаки. Основне – пізнавати, знати, що творити і для чого. Для цього і потрібні знання. Ні в якому разі не забувати про мораль. Вчитель має прагнути до прекрасного, досконалого, бути благородним і нести благородність дітям.

       Кожен українець має усвідомити, що відродження нації виходить із неї самої. Націю може врятувати тільки творча робота, а сльози нічого не дадуть.

    Нам усім хочеться вперед і вгору, а організовуємо все так, що топчемося на місці. Апелюємо до чужих систем, використовуємо чужі зразки, засмічуємо мову чужим, забуваючи, що як не можна жити за зразком іншого народу, так і не можна виховувати за чужою педагогічною системою. В нас є багато напрацювань відомих педагогів. Потрібно читати, аналізувати і використовувати їх досвід.

      Автори гуманної педагогіки закликають опрацьовувати сучасні психологічні технології та проявляти протидії. Знайти особистий сенс у всьому, що відбувається. Мати переконання і не зраджувати собі. Робити щось самостійно і за власною ініціативою.

      Сьогодні вчитель має навчитися, насамперед, вірити в себе і вірити в дитину. Ніколи не схилятися перед обставинами самому, а в дитині знайти те, що підсилило б її силу. Віра в майбутнє має дати крила. Б. Гаврилишин говорив: «Бурхливо мріяти і багато працювати».

       Гуманна педагогіка – це шлях еволюції школи. Маємо бачити всіх дітей, наповнювати їх гуманізмом. Дитина не повинна бути об’єктом наповнення знаннями, це звужує її як особистість. Необхідно розвивати таланти, а не завищувати планку. Поважати особистість, а не знання. Виховувати не відмінника чи двійочника, а особистість, впевнену в собі. Переконати, що престижна будь-яка чесна робота. Треба навчити дитину літати.

    Любити дитину потрібно:

    Щиро, чесно, від усього серця;

    Спокійно, терпеливо, з довірою;

    Ніжно, гарно, витончено;

    Віддано, спокійно, без умовностей;

    Піднесено, натхненно, захоплено;

    Турботливо, мужньо, розуміюче;

    З повагою, утвердженням, піднесенням.

     

    Щастя Учителя – світлу служити.

     

    Національно-патріотичне виховання на уроках та позаурочний час

    Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції.

    Ми маємо зробити все, щоб школа стала для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

    Олександр  Довженко говорив: «Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців».   І такий народ  завжди будуть зневажати й поневолювати. Українська держава зможе розвиватися лише знаючи своє минуле, і пам’ятати, що саме історична свідомість є вищою духовною цінністю будь-якої нації.  

    На Майдані під час революції Гідності українська молодь проявила великий героїзм і патріотизм.  Чи можемо ми стверджувати, що це закономірний результат національного виховання? Однозначної відповіді не може бути.

     Патріотизм – багатовимірне поняття і його можна трактувати як в історичному, так і в сучасному вимірі.

    Чаадаєв колись говорив, що він не навчився любити свою Батьківщину із закритими очима, із схиленою головою, із стуленими вустами. Вважав, що людина може бути корисною своїй країні лише тоді, коли добре знає її. Час романтизму минає, а обов’язок допомогти Вітчизні у пошуках істинного шляху розвитку залишається назавжди.

    За всіх часів почуття патріотизму формувалося на прикладах героїзму, самовідданого виконання обов’язку перед народом і Вітчизною. «Людину, писав Грушевський, - має захоплювати не тільки відтворення дійсності, а її творення».

    Але будь-який творчий процес не терпить штучної трансплантації, від нього повинен відторгатися великий пласт баласту словесного та популістського шуму, який завжди заважає в пошуку істинних підходів розв’язання проблем.

     Сьогодні людині,  як ніколи, необхідне самовизначення, пізнання самого себе. Тому маємо починати із самих себе. Треба вслухатись у внутрішнє «я», які ідеали стали твоїми, чи маєш любов до землі своєї, до мови рідної, до отчого дому, до культу предків. Чи ми є втіленням добра непоказного, правди справдешньої, чи можемо чинити супротив злу у всіх його проявах.

    Маємо сьогодні усвідомити, що збудувати соборну державу на засадах проросійських неможливо, а наближення Сходу і Заходу може бути здійснене через підвищення рівня толерантності, через утвердження і пошанування українського в усіх сегментах життя на Сході. Український народ має вибратися із узбіччя столітнього відчуття друговартності і реально увійти в національне аксіологічне поле, де джерельною ідеєю є любов до Батьківщини.

    Дітей потрібно переконати, що крім знання своєї історії, ми повинні, не покладаючи рук, будувати своє сьогодення і майбутнє. Старшокласники повинні усвідомити, що майбутнє їх і майбутнє держави залежить саме від них. Що вибудують, те і будуть мати.

    На уроках економіки ми маємо ідеалізувати державу через систему політичної й економічної влади. Але  якщо державу ідеалізувати через цю систему, то дуже непросто формувати почуття державного патріотизму, бо є реальний стан речей: низький рівень достатку і соціального забезпечення, відсутність системного морально-духовного оздоровлення суспільства. І, на жаль, уже як про звичне явище ми говоримо про порушення економічних і політичних прав громадян.

    Але діти повинні усвідомити, що вибір бути чи не бути українцем – це вибір між буттям і небуттям. Майдан засвідчив, що герої Небесної сотні перевели національну ідею у власний особистісний сенс, для них бути українцем - це вибір між життям і вічністю.

    Варто зауважити, що рівень сформованості патріотизму особистості, як правило, залежить від соціальних впливів суспільства, сім’ї, школи, об’єднань.

    Первинна опосередкована стадія відбувається в сім’ї, коли діти отримують знання з казок про героїчні вчинки, приклади любові до Батьківщини з біографії членів родини. Під впливом настроїв і поглядів, що панують у сім’ї, часто закладаються норми і патріотичні цінності на все життя.

    Вторинна опосередкована стадія проходить у школі. Ця проблема залишається досить гострою, і вона має розглядатися попри усі тенденції, через використання історичного досвіду і інтегрування його в реалії сьогодення.

    В рекомендаціях МО щодо національно-патріотичного виховання на уроках сказано, що в 10-11 класах серед основних  завдань є прищеплення любові до Батьківщини, відданості своєму народу, гордості за його культурні надбання, вболівання за його долю. Яким чином ми це можемо зробити?

    Виховні впливи повинні реалізуватись із максимально можливим використанням мимовільної уваги та мимовільного запам’ятовування, бути органічно пов’язані як із змістом навчального предмету, так і з повсякденним життям.

    Кожний урок має містити політико-виховну інформацію, усвідомлене сприйняття якої учнями сприяє переконаності – кращого місця, ніж рідний дім немає у цілому світі, але його потрібно збудувати самим.

     Як вчити дітей любові так, щоб вони не зрозуміли, що їх вчать?

     Можна підкреслювати красу і багатство рідної землі. Важливо ознайомити учнів з іменами та біографіями видатних українських вчених, залучити їх до проектної діяльності.

     На прикладі досягнень українських вчених в галузі економіки учням має бути показано, що на певних історичних етапах вітчизняна наука та індустрія були на найвищих позиціях на світовому рівні. Тому цілком доцільним для здійснення виховного впливу на учнів при вивченні предметів та проведення виховних заходів є формування емоційного відношення до навчального матеріалу з боку учнів.

    Ретельно добирати фактичний матеріал виховної спрямованості, який використовується на уроках.

    Таким матеріалом можуть бути як історичні факти, що свідчать про пріоритет вітчизняної науки на певних напрямках, так і приклади із повсякденного життя, які використовуються при поясненні певних понять.

    Формулювати навчальні задачі у сюжетній формі, з використанням матеріалів (ситуацій, сюжетів тощо) виховного спрямування.

    Використовувати метод проектів із обранням тем, спрямованих на поглиблене вивчення питань, пов’язаних з історією розвитку економіки рідного краю. Наприклад, учням можна запропонувати теми для розроблення проектів: «Видатні українські учені в галузі економіки», «Економічний розвиток Хмельниччини в період незалежності», «Проблеми і досягнення Зінькова (села) за 2010-2015 роки», «Вклад моєї сім’ї в розбудову незалежної України».

    Правильне подання фактичного матеріалу полягає у поступовому підведенні учня до висновків, запланованих як цілі навчання (основні та побічні, у т.ч. — виховання національної самосвідомості).

     

    Національно-патріотичне виховання на уроці економіки

    Тема уроку «Ринкове вирішення питань «що виробляти?», «як виробляти?», «для кого виробляти?». Принцип «прихованої руки» ринку.

    Хід уроку.

    1. Етап орієнтування.

    На нашій планеті більше 200 країн. Серед них країни високого рівня розвитку, і країни третього світу.

    Скажіть, будь ласка, яке місце займає наша держава за  розмірами та за наявністю матеріальних ресурсів у світі?

    А щодо краси природи – це одна з найкращих країн світу. Я сподіваюся, що ці канікули допоможуть вам зробити ще одну спільну мандрівку перед закінченням школи і поповните ряди тих, для кого працює індустрія екскурсійного бізнесу.

    Сьогодні ми будемо говорити про ринкове вирішення питань «що виробляти?», «як виробляти?», «для кого виробляти?»

    Це наш перший урок з теми «Попит, пропонування, ринкова ціна та гроші у функціонуванні економіки.

    Пригадайте, яке місце в світовому економічному розвитку посідає наша країна?

    Без болю ми про це говорити не можемо. Будемо сподіватися, що саме ваші вміння, розум, талант, підприємницькі здібності виведуть нашу державу до рівня передових європейських країн.

     

    2 -3 . Етапи проектування та визначення мети.

    Економіка, як сфера життя суспільства, де здійснюється виробництво товарів і послуг, обмін ними, розподіл та споживання, завжди передбачає можливість вибору для їх суб’єктів. Підприємці вибирають найкращі серед ринків збуту продукції, закупівлі сировини, між перспективами розширення й згортання виробництва. Споживачі вибирають серед  великої маси товарів і послуг ті, у які можна вкласти обмежені кошти. Це лише незначна частина проблем. Але серед них виділяють три головні: «що виробляти?», «як виробляти?», «для кого виробляти?».

    Уявіть , що ви новопризначений міністр економіки. Що вам потрібно знати? Які питання з інформаційного блоку ви будете опрацьовувати першими?

     Дійсно, насамперед, треба вивчити економічну ситуацію в країні. Познайомитися, як вирішують ці питання країни високого рівня розвитку. Порівняти і, зробивши висновки, визначити механізм їх розв’язання.

    З якими проблемами ви можете стикнутися, опрацьовуючи різні джерела?

    Так, невідповідність проголошення ринкової економіки в Україні з дійсністю. Вчені доводять, що у нас не ринкова економіка, а кланово-олігархічна. Тому ви маєте підібрати команду однодумців, які б хотіли бачити Україну  передовою, безкорупційною державою і розробити механізм виведення нашої економіки з кризи.

    Крім формування понять ми включимо ці питання до нашого плану уроку.

    Арабський мислитель Абу сказав: «Чим більше ти знаєш, тим більше ти можеш». Я пропоную вам вдома підібрати вислови українських мислителів про знання та можливості людини в сфері розбудови держави.

    1. Етап організації виконання плану діяльності.

    В ході пояснення нового матеріалу, характеризуючи класичну економіку та  аналізуючи економічну ситуацію в нашій країні запитуємо учнів: 

    «Скажіть, будь ласка, що в першу чергу нам потрібно зробити?» (Відновлення важкої промисловості, розвиток військово-промислового комплексу, відновлення регіонів, де велися бойові дії, впровадження нових технологій на конкурентній основі).

    Здатність ринку поєднувати особисті й суспільні інтереси вперше обґрунтував Адам Сміт у праці «Дослідження про природу і причини багатства народів» (1776). А чи знаєте ви, що на одному рівні зі Смітом та Альфредом Маршаллом є наші українські економісти Михайло Туган-Барановський та Євгеній Слуцький. Я сподіваюсь, що ви зацікавитеся діяльністю українських вчених  і ми познайомимося ближче з їх науковою діяльністю. Долі багатьох українських учених дуже подібні між собою: їхню творчість знають на чужині і мало або зовсім не знають на батьківщині.

    1. Етап осмислення об’єктивних зв’язків.

    Доктрина «невидимої руки» прийнятна  для економіки, у якій всі ринки досконало конкурентні. Проте не завжди ринок працює ідеально. Ринкова економіка втрачає свою ефективність через недосконалу конкуренцію й забруднення навколишнього середовища, інфляцію, безробіття, несправедливий розподіл доходів.

    Пригадайте Революцію гідності. Чи є у перелічених фактах такі, проти яких підіймався майдан? Що ми можемо зробити сьогодні, щоб Україна стала гідним членом Євросоюзу?

         6. Домашнє завдання. Релаксація. 

    Традиційне: з теми3 п.1, 2;

    Ідеальне: щоб ти змінив у системі  розподілу своєї сім’ї для поліпшення  свого добробуту. Адже, чим вищий добробут сім’ї, тим могутніша держава.

    Пошук
    Форма входу
    Календар
    «  Вересень 2017  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930
    Новини РМК
    Архів записів

    Copyright MyCorp © 2017
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz